El mètode Montessori és concebut inicialment per a infants, que es va començar a aplicar en nens el 1907 a la Case dei Bambini de Roma. Aquest mètode parteix dels principis de llibertat, activitat i individualitat. La pràctica educativa té per principi l'associacionisme. A l'aula es requereix un ambient agradable i un material específic, es centra primordialment en l'educació dels sentits, la lecto-escriptura, la gramàtica, els treballs manuals, la música i l'educació física. A través de les seves experiències, Maria Montessori va arribar a la conclusió que els infants passen per unes etapes sensitives creadores que l'educació ha de desenvolupar.
Activitats
Activitat | Abecedari |
Objectius |
|
Desenvolupament |
Per fer l'activitat col·locarem les lletres del abecedari a sobre d'una taula i els infants tindran que anar fent paraules, depenent de l'edat poden començar per el seu nom i més endavant començar a introduir altres paraules o noms. En aquesta activitat l'educador estarà atent, per si l'infant comet algun error treballa conjuntament per escriure correctament el que vol escriure.
|
Material |
|
Temps |
1 Hora.
|
Edat |
A partir de 3 anys.
|
Avaluació |
Per fer l'avaluació d'aquesta activitat ens fixarem si reconeixen les lletres, si es repeteix molt l'equivocació amb una lletra, si canvia una lletra per l'altre, també tindrem en compte si és capaç de recordar paraules ja escrites correctament com el seu nom o altres paraules que hem introduït.
|
Activitat | Escala de colors |
Objectius |
|
Desenvolupament |
Com disposem de 18 fitxes de fusta que corresponen a 6 colors i 3 tonalitats de cada color, agafarem primer els 6 de la mateixa tonalitat i els aniran reconeixent, després li direm a l'infant que escolli un color i agafarem les tres tonalitats. Finalment, el direm que les intenti ordenar de mes fluix a mes fort.
|
Material |
|
Temps | 1 hora. |
Edat | A partir de 5 anys. |
Avaluació | Avaluarem la capacitat de l'infant a l'hora de reconèixer els colors i estarem atents a les possibles confusions amb els colors. |
Activitat | Domino de textures. |
Objectius |
|
Desenvolupament |
Les regles del joc són les mateixes que la d'un dominó normal, la diferència és que hem d'unir les peces per les diferents textures. És preferible que juguin en grups de quatre, per afavorir les relacions i d'aquesta manera entre ells es van ajudant a diferenciar les textures.
|
Material |
|
Temps |
1 hora.
|
Edat | A partir 5 anys. |
Avaluació | Avaluarem l'actitud de cada infant en el grup, el domini de les regles de joc i si las sap respectar, i més individualment avaluarem el coneixement de l'infant de les diferents textures i la seva integració en el grup de joc. |
No hay comentarios:
Publicar un comentario